
Mij spreekt de blomme een tale,
mij is het kruid beleefd,
mij groet het altemale,
dat God geschapen heeft!
(Guido Gezelle)
Op zondag staat er altijd een boeket bloemen voor in de kerk. De bloemen getuigen van al het mooie in Gods schepping. Na de viering worden de bloemen met een groet van onze gemeente bezorgd bij iemand die, of bij een gezin dat wel wat extra aandacht kan gebruiken.
Dat kan zijn bij ziekte, een afscheid, een verdrietige of juist een mooie gebeurtenis.
De bloemen en de daarbij horende kaart zijn een mooie manier om te laten zien dat we met elkaar meeleven.
In onze kerk zijn er altijd twee boeketten om weg te brengen.
De bloemengroet wordt verzorgd door het team kerkbloemen.
